Często praca na odpowiedzialnym stanowisku wiąże się z wyjazdami w delegacje. Niekiedy podróż jest długa i nużąca, zaś my musimy korzystać z telefonu czy służbowego laptopa. Jakimi liniami kolejowymi czy autobusowymi należy podróżować, by uniknąć niemiłych niespodzianek?
PKP – tu nic nie działa tak jak powinno
Narzekamy na opóźnienia pociągów i niewspółmiernie wysokie (w stosunku do standardu usług, stanu toalet, itp.) ceny biletów kolejowych. Jak zaś z dostępnością takich podstawowych dóbr, jak Internet Wi-Fi, dostęp do prądu oraz sprawne gniazda elektryczne? podróż niskobudżetowymi TLK, czy też u przewoźnika Interregio, niestety w wymowny sposób odetnie nas od cywilizacji – jeśli oczywiście za piramidę potrzeb przyjmiemy satyryczny rysunek, według którego najważniejsze jest Wi-Fi oraz trochę elektryczności -w końcu tablet, czy też smartfon, raz na jakiś czas trzeba naładować. Często gniazdka elektryczne są co najmniej tak archaiczne jak cały tabor kolejowy: niestabilne napięcie skutecznie odstrasza nas od podłączenia komórki: w najlepszym wypadku popsujemy sobie ładowarkę, w gorszym – chwilowo stracimy kontakt ze światem (bo bez telefonu, to tak trochę jak bez ręki). Gdzie idą nasze pieniądze, które wydajemy na bilety?
Sprawne gniazdko oświadczysz w RegioEkspress i InterCity
Podróżnik klasy premium ma nieco lepiej. Oczywiście płaci jak za zboże, ale dostaje w zamian wygodne siedzenia, więcej miejsca na nogi oraz… działające gniazdko elektryczne – to niebywałe, jak na polskie standardy. Nawet nieważne, czy kupiliśmy bilet pierwszej klasy, czy też jedziemy klasą ekonomiczną – można z powodzeniem podłączyć komórkę i laptopa, załatwić zaległe sprawy związane z pracą, czy też po prostu zabić nudę, surfując po Sieci.
Komfortowo, bezpiecznie – Polski Bus
Piętrowy, czerwony autokar to dla wielu z nas ulubiony środek transportu pomiędzy dużymi miastami. Każdorazowo, przed podróżą, miły głos z nagrania informuje nas po polsku i angielsku, że „(…) gniazdka elektryczne znajdują się pod siedzeniami”. Wystarczy schylić się i rozejrzeć dookoła – pod siedziskiem znajduje się kontakt. Podłączmy telefon lub laptopa, podróżujmy wygodnie z dostępem do Internetu – uwaga: usługa ta jest dostępna w czerwonych firmowych autokarach (na Facebooku zrozpaczeni pasażerowie informują, że w białych o numerach 901, P902, P904, P905 niestety nie ma takiej funkcjonalności przy każdym z siedzeń). Pamiętajmy też, ze miejsca, przystosowane do przewozu os. niepełnosprawnej, z możliwością demontażu siedzeń na wypadek umieszczenia tam wózka inwalidzkiego, nie posiadają gniazdek: jeśli chcemy koniecznie ładować telefon, unikajmy siadania po prawej stronie przy środkowym wejściu!